Cover Awarts 2013: Tomasz Jurecki

Tomasz Jurecki – krakowski projektant związany ze Studiem Otwartym, muzyk oraz DJ (Funklore, Uaww, Moldova, Estropical). Dyrektor artystyczny festiwalu filmów dokumentalnych „Muzyka i Świat”.
www.otwarte.com.pl, www.mixcloud.com/funklore

Z muzyką mam do czynienia na co dzień. Płyty kupuję na kilogramy, a ich oprawa graficzna jest dla mnie równie ekscytująca jak ich zawartość muzyczna. Co więcej, dokonując zakupów w miejscach gdzie zazwyczaj nie mam możliwości odsłuchu, to właśnie wygląd jest dla mnie najważniejszy. Dzięki okładce wiem czego się spodziewać i dzięki niej jestem w stanie podjąć ryzyko zakupu płyty „w ciemno”.  Jedyny problem w tym, że moje zakupy ograniczają się w większości do albumów wydanych przed ‘79 rokiem.

Kierując się tym samym kryterium przy zakupie płyt wydawanych dzisiaj, byłbym w zdecydowanie gorszej pozycji i zapewne nie trafiłbym na większość muzyki, która mnie dziś interesuje. Tym razem więc, przeglądając najbardziej przeze mnie cenione tegoroczne pozycje wydawnictw, spojrzałem na nie od tej drugiej – muzycznej strony.



1. Tycho – Awake (Ghostly International)

Co prawda, to tylko onlajnowa EPka, ale za to przedstawia najwyższy poziom mariażu dizajnu i muzyki. Twórcą zarówno muzyki jak i grafiki jest Scott Hansen. EPka zapowiada doskonały wizualnie album, który zostanie wydany na początku przyszłego roku. O płycie Awake można poczytać na blogu Scotta.



2. Orquesta el Macabeo – Salsa Bestial (Vampisoul)

Idealne odwołanie do najlepszych tradycji okładek płyt z muzyką tropikalną. Najpierw zobaczyłem, potem posłuchałem. Taka oprawa nie zawodzi.



3. Débruit & Alsarah – Aljawal (Soundway Records)

Na co dzień label Soundway współpracuje z brytyjskim projektantem Lewisem Heritzem. Tym razem jednak to nie on przykuł moją uwagę. Autorem grafik do nowego albumu Debruita jest Markus Hofko, znany także jako RainbowMonkey. Koncept oprawy szczególnie dobrze działa w połączeniu z klipem promującym album.



4. Kixnare – Red (U Know Me Records)

Czerwony winyl, czerwony sleeve, czerwona okładka czerwonej płyty plus delikatna typografia drukowana tylko lakierem. Autorem oprawy jest krakowski projektant Animisiewasz Startt.





5. PL Funky 2 (Razzmatazz Records)

Wyjątkowo nieznane mi wydawnictwo z muzyką nie do końca trafiającą w mój gust. Jedyna płyta nominowana do nagrody KTR. Za projekt odpowiedzialne jest studio SUPER SUPER. Dużo ciekawej zabawy ze skanerem.

ale@decybeledizajnu.com