Konkurs 30/30 na najlepszą okładkę płytową 2017

Nie samym Cover awArts żyje człowiek – jest jeszcze jeden konkurs, który wyróżnia najlepsze polskie okładki. W poznańskiej Galerii OKO UCHO ogłoszono wyniki głosowania 9-osobowego jury. Z ponad 100 nadesłanych okładek wybrano tytułową trzydziestkę, którą można zobaczyć na wystawie do 4 marca.

Wśród jurorów znaleźli się m.in.: Rosław Szaybo – człowiek-legenda w świecie projektowania okładek, Rafał Szenrok – dyrektor artystyczny w Morski Studio Graficzne, Mateusz Torzecki – autor książki „Okładki płyt. Rzecz o wizualnym uniwersum albumów muzycznych” oraz dziennikarze: Piotr Metz (Trójka), Artur Rawicz (CGM.pl) i Jacek Świąder (Gazeta Wyborcza).

Zwycięzców wraz z uzasadnieniem jury przedstawiamy poniżej:

*

Wyróżnienie

„Odważna, niesztampowa okładka, świadomie przekraczająca niepotrzebne konwencje w hip-hopie”.

*

Wyróżnienie

„Jeśli zamkniemy oczy i pomyślimy o tej artystce, zobaczymy właśnie tę okładkę – jest ona marzeniem o Maryli Rodowicz”.

3

„Okładka płyty koncertowej, inteligentnie służąca muzyce, której towarzyszy. Czysta i czytelna, dwujęzyczna typografia tworzy interesujące skojarzenie. Całość brawurowo unika oczywistości”.

2

„Praca nawiązuje do okładek płyt nagrywanych w poprzednich dekadach, a jednocześnie jest bardzo współczesna. Subtelna, nienachalna podwójna ekspozycja stwarza interesujący obraz, przełamujący oczywistą konwencję okładki portretowej”.

1

„W opinii jury najlepsza okładka na wystawie, choć będąca w istocie wizualnym remiksem wyjściowej (tak jak płyta zawiera remiksy). Grafik nie ilustruje muzyki, ale pomaga muzykom w pokazaniu jej walorów na okładce. Zwraca uwagę znakomita graficznie, mądra i dobrze umieszczona typografia”.

Powiązane artykuły: